Marknadsföring

Efter en sommar där förväntningarna på ljumma sommarkvällar inte helt uppfyllts är det återigen full fart med en spännande höst. Med medverkan på Kulturkalaset i Göteborg, ”glascontainer” på torget och en favorit i repris – Krogstafetten – är hösten snart fylld.

Vi deltog i Kulturkalaset i Göteborg i augusti. Det blev lyckat, med fullt av besökare och många frågor i Lidköpings monter. Det var Tillväxt Lidköping AB, AB Bostäder och Lidköpings kommun som tillsammans deltog på Kulturkalaset, i syfte att väcka intresse för Lidköping och på sikt få göteborgare att flytta till Lidköping.

Målgruppen var barnfamiljer och medelålders som vill ha bättre livskvalitet samt är trötta på storstädernas otrygghet, trafiksituation och höga boendepriser. Med tema trygghet, om med argumenten 22 mil kuststräcka, natur och kultur samt en av Sveriges cafétätaste kommuner blev många positivt förvånade över allt som finns i Lidköping.
Dock krävs uthållighet och kontinuitet i marknadsföringen för att vi ska kunna se resultat. Fortsättning följer, med riktade insater utanför köpcentra samt deltagande i bomässan i Göteborg med mera.
”Syns man inte finns man inte…”

Årets stadskärna
Välkommen till ”glascontainern” på torget 4 till 8 september, för att ge förslag på hur vi kan göra vår stadskärna än bättre för boende och besökande i Lidköping. Alla idéer och förslag är välkomna. Containern är bemannad mellan klockan 10:00 och 18:00.