Kundnytta över förväntan

I samband med att jag och min fru flyttade till Lidköping hade jag behov av att hitta en bra optiker. För mig finns de vissa typer av tjänster som är mer individuella och som man ställer särskilda krav på från mig som kund. Jag tänker då exempelvis på optiker, vårdcentral, frisör, tandläkare eller liknande.
Jag valde att gå till Optiker Karvik och måste erkänna att jag fick en service och ett bemötande över förväntan dessutom hade de ett sortiment som var imponerande. Efteråt undrade jag vad var det som gjorde att jag uppfattade dem som så positiva

Idag hade jag förmånen att träffa Peter Karvik som bl.a. driver Optiker Karvik i Lidköping och Skara. Dessutom är han engagerad på flera andra orter i Sverige. Vi hade ett bra möte med mycket intressanta diskussioner som utgick utifrån ”vad en kund förväntar sig när han/hon köper en vara eller tjänst”. Det är fascinerande att få lyssna till Peter och deras strategi och arbetssätt när det gäller att arbeta med kundnyttan och hur de vill skapa en känsla hos kunden. Med rätt fokus skulle vi kunna konkurrera med både köpcentra, kedjeföretag och större handelsplatser. Det är bara att konstatera att det finns många mycket duktiga företagare i Lidköping, där Peter Karvik och hans personal är ett lysande exempel.

Det finns en stor drivkraft bland företagen i Lidköping!

Peter M Larsson