Excellent service…

Jag hade förmånen att för några år sedan lyssna på Bicky Chakraborty, ägare och Vd för Elite Hotels. Han beskrev sin filosofi när det gäller att få sin personal att leverera excellent service. Bl.a. nämnde han att han hade flera anställda med ursprung och bakgrund från Latin- och Sydamerika som han beskrev hade en särskild känsla och talang för service.

Efter att ha varit i Mexiko på semester och bott på hotell förstår jag vad han menar. Det var verkligen inspirerande att se hur personalen gjorde allt för att jag som kund skulle trivas och vilja komma tillbaka. Alltid ett leende, alltid glada och stolta över sitt arbete och sin bakgrund.

Som inflyttad till Lidköping måste jag säga att detta har vi även i Lidköping – ett välkommande sätt mot besökare och invånare. Lidköping är, skulle jag vilja säga, unikt med sitt positiva bemötande och sin stolthet.
Service och bemötande är det som skapar ett första intryck och dessutom förstärker viljan att komma tillbaka till platsen eller orten.
Detta är något som vi alla ytterligare kan förstärka och uttrycka – det är attityden som avgör resultatet.

Tillväxt Lidköping kommer under året att erbjuda ett antal tillfällen där det finns möjlighet att lära känna varandra bättre, få inspiration, skapa dialog, kunna påverka beslut och vara delaktig i utvecklingen av Lidköpings företagsklimat.

Vi ser fram emot att kunna leverera excellent service och ett utecklat samarbete under året.

Se fler nyheter i Okategoriserade, VD har ordet