Tjejkvällen ett positivt fenomen inom handeln

Tjejkvällen i Lidköping i torsdags blev en härlig kväll med massor av människor och skön stämning på stan. Precis som den varit de tre tidigare år som den anordnats.

För många butiker är det den bästa dagen på hela året. Caféerna i centrum myllrar av människor som träffas och fikar. På flera restauranger var det fullt med gäster som åt och umgicks.

Uppenbarligen är Tjejkvällen ett event som går hem i stugorna. Frågan är vad det är som gör den så populär? Konceptet är ju ganska enkelt. Det bygger på att under några timmar ha bra erbjudanden och på olika sätt bjuda till lite extra.

En handelsutvecklare från en av våra grannstäder gjorde ett studiebesök här under Tjejkvällen. Det hon imponerades mest av var hur engagerade handlarna var, hur de pyntat sina lokaler och verkligen ansträngt sig för att göra kvällen generös och lyxig för besökarna.

Under kvällen anordnades en shoppingtävling där ett av momenten var att komma med förslag på andra event som skulle berika vår stad och locka folk. Intresset för att delta i tävlingen var stort, över 200 förslag kom in som just nu sorteras och värderas.
Kanske kan något eller några av dem leda till ett event som appellerar till människor på ett liknande sätt som Tjejkvällen?

Magnus Franzén, Handelsutvecklare

Se fler nyheter i Okategoriserade