Positivt gensvar för årets annorlunda Vårmarknad

Årets Vårmarknad i Lidköping blev inte som den brukar. Men det som blev, blev under rådande omständigheter riktigt bra!
I stället för en massa aktiviteter på torget, bjöds Lidköpingsborna på en digital vårmarknad under en hel vecka.

På Shoppinglidkopings hemsida och sociala medier visade stans butiker sitt utbud, bl a genom modevisning som förmedlades via ett stort antal filmer. Möjligheten gavs också att utföra sina köp hemifrån och få varorna levererade.
För dem som ville ge sig ut på stan och handla som vanligt, exponerade butikerna sina varor utomhus där så var möjligt. Under fredag och lördag gick gatumusikanter runt och underhöll.
I den enkät som skickats ut till deltagande butiker svarade merparten att marknadsföringen hade en positiv effekt på deras försäljning. Flera butiker hade högre omsättning under veckan jämfört med tidigare års Vårmarknad. Högst omsättning var på fredagen, följt av lördagen.
Den digitala modevisningen uppskattades av handlarna, inte minst att det var glädje i inläggen och att det var ett brett utbud som finns på hemmaplan som visades.

 

 

 

Se fler nyheter i Nyheter